کپسول آتش نشانی خودرو

استفاده از خودرو در عصر حاضر یکی از ملزومات زندگی بشر می باشد با اینحال استفاده از این وسیله کاربردی ممکن است با حوادث و اتفاقات ناگواری نیز همراه باشد. ممکن است خودرو های سواری در هنگام بروز تصادف و یا به دلیل نقص فنی دچار آتش سوزی گردد به همین دلیل باید همیشه آماده رویارویی با چنین حوادثی بود، برای این منظور داشتن یک کپسول آتش نشانی در خودرو برای مقابله با آتش در شرایط خطر، ضروری به نظر می رسد. در این مقاله از آتش پاد به بررسی کپسول آتش نشانی خودرو می پردازیم. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره درباره کپسول آتش نشانی خودرو با مشاورین آتش پاد تماس حاصل نمایید.

کپسول آتش نشانی برای خودرو

موارد کاربرد کپسول آتش نشانی خودرو

در این جا به بررسی دقیق تر علل و عواملی که موجب بروز آتش سوزی در خودرو می شود، می پردازیم.

  • وجود نشتی در سیستم سوخت رسانی خودرو: با توجه به آمار موجود عمده ترین علت بروز اتش سوزی در اتومبیل ها وجود نشتی در سیستم سوخت رسانی می باشد. نشت سوخت می تواند به دلیل حوادثی چون تصادف و یا به علت مستهلک بودن اجزا مختلف سیستم سوخت رسانی از جمله لوله ها و شیلنگ ها اتفاق بیفتد. در این گونه اتفاقات لوله ها و رابط هایی که وظیفه انتقال سوخت را بر عهده دارند دچار آسیب شده و یا از جای خود خارج می شوند که در نتیجه این اتفاق سوخت بر روی قسمت های داغ خودرو ریخته و یا با ایجاد یک جرقه باعث بروز حریق می گردد. همچنین در خودروهای مختلف به غیر از سوخت که شامل گاز، بنزین و گازوئیل می شود، مایعات اشتعال زای دیگری نیز هست که می توالند در شرایطی خاص باعث ایجاد حریق شود.
  • وجود نقص در سیستم الکتریکی خودرو: بروز اتصالی در سیستم برق ماشین نیز از مواردی است که می تواند باعت رخ دادن اتفاقات ناخوشایندی گردد. از این گونه این اتفاقات می توان با انجام بررسی های دوره ای سیستم برق خودرو پیشگیری نمود.

اما در صورت بروز حادثه آتش سوزی، بهترین وسیله ای که می تواند در لحظات اولیه آتش سوزی به اطفا حریق کمک کند، کپسول آتش نشانی است. از این رو محل نصب کپسول آتش نشانی در خودرو نیز اهمیت بالایی دارد زیرا باید در جایی قرار گیرد که هم دسترسی به آن راحت باشد و هم در استفاده از خودرو مانعی ایجاد نکند.

موارد کاربرد کپسول آتش نشانی خودرو  

بهترین کپسول آتش نشانی برای خودرو

قبل از این که بتوان بهترین کپسول آتش نشانی برای خودرو را انتخاب نمود، باید انواع حریق که ممکن است در خودرو رخ دهد را بررسی کرد. کلاس های آتش سوزی که می تواند برای خودرو وجود داشته باشد عبارتند از:

  • حریق نوع A: که شامل سوختن مواد جامد مثل لاستیک، پارچه و مواردی از این قبیل است.
  • حریق نوع B: شامل ایجاد حریق با مایعات اشتعال زا چون بنزین، گازوئیل، روغن موتور و ...
  • حریق نوع C: ایجاد حریق با وسایل الکتریکی مثل سیم کشی برق خودرو

با توجه به موارد ذکر شده در بالا بهترین نوع کپسول برای استفاده در خوردو در هنگام اطفا حریق، کپسول آتش نشانی پودر و گاز می باشد. به دلیل این که از این کپسول می توان برای خاموش کردن آتش سوزی های کلاس A، B و C استفاده نمود، به کپسول های ABC نیز شهرت دارند. برای نصب کپسول در اتومبیل بهتر است از نگهدارنده کپسول آتش نشانی خودرو استفاده نمود تا علاوه بر آن که کپسول را در جای خود محکم نگه دارد، همیشه جای ثابتی داشته و در مواقع ضروری نیازی به اتلاف وقت برای جستجو و پیدا کردن کپسول نباشد.